קורת רוח מרובה נרשמה בקרב בני היהדות הנאמנה בעקבות ההתקדמות הנפלאה בדרישת ציון בטהרה, כאשר אלפי יהודים תלמידי חכמים, רבנים ויושבים על מדין אוהבי ציון ודורשיה, השתתפו בחוה"מ סוכות השנה במנין המיוחד בשער הכותנה, בסבובי השערים שלאחריו, ובכיסופים העזים לבנין אריאל, תוך התרוממות הרוח ואהבת ה' יתברך.
במהלך סבובי השערים נשמעו בשערי בית חיינו דברי תורה מאירים מענין המקום והזמן, מהגאונים הגדולים:
יום א', ג' דחוה"מ – הגאון רבי אליהו מאיר פייבלזון שליט"א
ובסבוב השערים שלאחר התפילה בבית הכנסת 'החורבה' – הגאון רבי אליהו ברי"ט זילברמן שליט"א
יום ב', ד' דחוה"מ – הגאון רבי רפאל קוק שליט"א
יום ג', ה' דחוה"מ – הגאון רבי נתן רוטמן שליט"א
וים ד', הושענא רבה – הגאון רבי אריה שפירא שליט"א
ביום ו' א' דחוה"מ, אף זכינו אנו ב'קדושת ציון' לערוך אחרי התפילה והסבוב את מסיבת החג המיוחדת ברוב עם, בסוכת גג בית הכנסת 'אהל יצחק' אצל כותל מערבי שריד בית מקדשנו.
ובזכות דרישת ציון, כי רצו עבדיך את אבניה, נראה בעינינו בקרוב, בחזרת העבודה למקומה וכסא דוד עבדו מהרה בתוכה יכין, וכדברי הכוזרי (ה כז) "ובהערת בני אדם והתעוררותם אל אהבת המקום ההוא הקדוש ינחץ הענין המיוחל, שכר גדול וגמול רב, כמו שנאמר: אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי-עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי-בָא מוֹעֵד, כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת-אֲבָנֶיהָ וְאֶת-עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ. – רצונו לומר כי ירושלים אמנם תבנה כשיכספו בני ישראל לה תכלית הכוסף עד שיחוננו אבניה ועפרה".
המנין מתקים במקום הקרוב ביותר לקודש הקודשים עם הנץ החמה, מדי ערב שבת, מדי ראש חודש, בחול המועד ובתעניות. לאחר התפילה מתקיים סבוב השערים המפורסם.
להגעה מהכותל המערבי: יוצאים לכיוון רחוב הגיא (היציאה מרחבת הכותל לכיוון שער שכם), אחרי כדקה הליכה פונים ימינה (שוק מוכרי הכותנה).