מורנו הגאון רבי יעקב פרץ זצ"ל

וי להאי שופרא דבלי בעפרא!

אגודת 'קדושת ציון' מבכה מרה את הסתלקותו של ענק התורה ואציל המידות, אשר זכה להעמיד תלמידים ותלמידי תלמידים מורי הוראה, דיינים וראשי ישיבות, חיזק נחשלים בגופם וברוחם והעמיד משפחה לתפארת בישראל, מחבר סדרת הספרים 'אמת ליעקב', ראש ישיבת 'היכל פנחס' ו'מדרש ספרדי', רב בית הכנסת באר שבע

מורנו הגאון רבי יעקב פרץ זצ"ל

אשר עמד לימין אגודתנו ולא חת ולא זע מפני המלעיגים, ודרשותיו ודברותיו היו תמיד רוויים אהבת אש קודש לארץ אשר בה בחר ה', לשמירת נחלתנו מפני אויב, להעלאת יהדות הגולה לארצנו ולהעמדת התורה על תלה כחוקת האומה.

מי יתן לנו תמורתו!


הגאון רבי יעקב פרץ זצ"ל

ט"ז אב תשפ"ד

מתוך חוברת שפורסמה על-ידי המשפחה אחר פטירתו –

"אאמו"ר [הרב יעקב פרץ זצ"ל] אהב את ארץ ישראל אהבה רבה עד שאמר כמה פעמים, וכן ראינו שכתב – 'מאוד השתוקקתי לה וקשה לתאר את הצפייה לעליה ארצה, עד שהיה לי הרצון רק לבקר בה ולמות -העיקר לראות את הארץ'. וכשהאנייה הגיעה לארץ ישראל, זלגו עיניו דמעות שזכה לבוא לארץ ישראל, מה שלא זכו כמה דורות לפניו".

"בח' באב התשי"א, נסעו ממרסיי לכיוון ארץ ישראל, וכותב אאמו"ר זצ"ל – 'כשהתקרבנו לארץ ישראל – לחיפה, היה לי אושר גדול ממש שזכיתי להיכנס לארץ ישראל, ממש אושר עילאי שהיה שקול כנגד הכל ואמרתי לעצמי – עתה השגתי את כל מבוקשי".       

"כמו כן, אאמו"ר זצ"ל החל למסור לאחר פטירת בן דודי ר' טוביה משה פרץ זללה"ה (ביום ט"ז אב התשנ"ו, יום פטירתו של אאמו"ר זצ"ל) ולעילוי נשמתו, שיעור בישיבת 'אור חברון', בשכונת רמת ממרא שבעיר קרית-ארבע חברון, יש לציין שהשיעור הוקם לבקשת ראש הישיבה הגאון רבי שלמה בן חמו שליט"א רב העיר קרית-גת, שאהב את אאמו"ר זצ"ל מאוד. כל יום שישי במשך 28 שנה היה נוסע למסור את השיעור במסירות רבה, והרבה מהשנים נסע באוטובוס כאשר היה עולה לאוטובוס בשעה שמונה וחצי בבוקר, ומגיע בשעה תשע וחצי, ומוסר שיעור שעה וחצי, ואח"כ חוזר באפיסת כוחות לירושלים.  בשיעור השתתפו רבים מבני המקום ובמשך שנים היה אבן שואבת לשאלות ועצות, יש לציין את ראשי העיריה שהיו משתתפים בשיעור, ואמר לנו ראש העירייה הנוכחי ר' ישראל ברמסון שליט"א שהרבה דברים בעיר קרית-ארבע נעשו על פי עצותיו של אאמו"ר זצ"ל לתועלת המקום, וכך כתב לנו – 'נפטר הרב ששינה את חיי', ועוד אמר מבני המקום – אחד מתלמידיו,  באותו לשון, אביכם זצ"ל 'שינה את חיי', והכל באהבתם את אאמו"ר זצ"ל".


מערכת 'קדושת ציון' זכתה לנועם שיח – ראיון עם הרב זצ"ל, בגליון 70 – פסח תשפ"ג

כתיבת תגובה