דבר העורך

קוראים יקרים שלום וברכה,

'קדושת ציון' בבניני האומה! כן, השנה זה קורה – הועידה השנתית אשר בכל שנה מצליחה להפתיע בעוצמה, בכמות ובאיכות – משתדרגת הפעם לרמה אחרת לחלוטין. מדובר, ללא ספק, באמירה משמעותית ביותר בציבוריות החרדית, ומחובתנו להרתם – כל אחד בתחומו, אם בגוף, אם בממון, אם בכל תחום שיהא – כדי שאכן נעמוד במשימה ונצא מהאירוע עם הכרזה ברורה, שהציבור החרדי מודע ליעודו ומוכן להרים את הכפפה ולהיות הגורם המוביל, המנוע שמאחורי המהפכה האדירה, אשר מבשרת את הפיכתה של מדינת ישראל למדינה יהודית באמת. ואם תרצו שאתנסח בשפה שלנו, אנשי 'קדושת ציון' – מהפכה זו אינה אלא הפחתה של הרוח בעצמות, שכבר מזמן אינן יבשות, והן אף קרמו עור וגידים.

ללא ספק, דרך ארוכה עשינו עד כה, עד שדברים שנראו כחלום בעבר הלא-רחוק, הולכים והופכים למציאות חיה ונושמת. עוד זכורני כיצד ניגש אלי אחד הלגלגנים בשעתו ואמר לי, שבקושי יש לנו כמה בחורי ישיבה קטנה, שגם הם מגיעים לכנסים רק בשביל האקשן והסקרנות. הייתי צריך אז להתווכח אתו ולהוכיח שזה לא מדויק, אך כיום – די להעיף מבט חטוף לשורת תלמידי החכמים האדירים – רבים מהם שזקנם מלבין, וגם השאר, שבהחלט ראויים בהגדרה החז"לית להקרא 'זקנים' – אשר מפארים את הכנסים של 'קדושת ציון', בכדי להווכח בתהליך האדיר שמתרחש כאן. שורת תלמידי החכמים, אמרנו? ובכן, מלבד האיכות האדירה, בהחלט אפשר כיום להתענג גם על הכמות, כך שלא שורה, אלא שורות שורות של תלמידי חכמים ויהודים של צורה, אנשי חזון ומעש, ממלאים את האולמות, וכמובן – גם לא נפקד מקומם של בני התשחורת היקרים, בחורים צדיקים מסלתן ושמנן של הישיבות הטובות ביותר.  

האמת, שמשחק המספרים אף פעם לא הרתיע אותנו. מעולם לא נעשו דברים גדולים בעולמנו על-ידי הרבים. תמיד היו אלו המעטים, שהיו בעלי החזון. עם ישראל גם הוא מהווה מיעוט קטן בעולם. "כי אתם המעט מכל העמים". מעולם לא נרתענו מלהיות מיעוט, ואמונתנו בצדקת דרכנו לא נפגמה בשל התנגדותו של הרוב. אך דווקא משום שבאנו להנחיל את תורת האומה, את החשיבות של כלל ישראל, את המושגים של ארץ ושלטון יהודי, סנהדרין, מלך ומקדש  – דווקא משום כך, ישנה חשיבות עליונה לכך שהעם בכללותו ינהה אחרי הרעיונות הללו, ובראש ובראשונה – קהל יראי ה', אליו אנו פונים. אין לה' חפץ בקבוצת פילוסופים מצומצמת שעוסקת במושכלות, כי אם בעם שלם של בני כל המעמדות, על נשיהם וטפם, העומדים מול משכן ה' בהכנעה. 

משום כך חשוב, חשוב ביותר, שכל אחד ואחד יגיע לבניני האומה השנה, ויביא אתו כמה שיותר חברים ובני משפחה. לא מדובר במפגן כח כלפי הציבור, מדובר בהכרזה כלפי שמיא, כי קהל יראי ה' מוכן ומזומן לקיים את יעודו לקראת הפיכתה של ארץ ישראל למדינה יהודית אמיתית, למלכות ה' המשכנת שכינתו עלי-ארץ. הביטו סביבכם ותווכחו, כי אין במרחב הציבורי כיום שום גוף, אשר מכריז בקול צלול את אותה אמת נוקבת, את אותו חזון שכל יהודי חלם עליו במשך אלפיים שנות גלות. איננו נרתעים מכך, וכבוד הוא לנו לייצג את החזון הזה, להפוך אותו למציאות ממשית ולהנחילו לאומה. ומי שעזרנו עד כה, הוא יעזרנו הלאה, עד ליום הגדול, בו ארמון על משפטו ישב ותבל כולה תכרע ברך לפני ה' א-להי ישראל! 

לקראת הועידה הגדולה אנו מגישים בפניכם מגזין מיוחד, מלא וגדוש בתוכן תורני מרתק ובמאמרי דעה, ובדומה לגליון הקודם שיצא לקראת חג הפסח – משולבות בו גם כתבות מרתקות, תמונות ושיתוף חוויות מפעילות האגודה. אנו מקוים שתפיקו את מיטב התועלת מהקריאה, וכמובן – להתראות ביום חמישי, כ"ז באייר ואור לכ"ח, בבניני האומה בירושלים!

כתיבת תגובה