תגובות בעקבות הועידה


לכבוד מערכת קדושת ציון,

השנה זכיתי להשתתף באירוע המרשים בבניני האומה. הגעתי, למרות שבנושאים מסוימים יש לי הסתייגויות משמעותיות ממה שכתוב בעלונים, ואני גם מסתייג מעצם קיום האירוע ב'יום ירושלים', שהתקדש בעיקר ע"י החילונים והציונות הדתית. למרות זאת הגעתי דווקא בגלל ה'קול קורא' שיצא יום לפני האירוע, ובו החתימו כמה רבנים על מידע שקרי, כאילו 'קדושת ציון' ממומנת ע"י קרנות של ציונים במטרה לקלקל מבפנים את הציבור החרדי. כיון שאני מכיר רבים מהפעילים בארגון, שהינם אברכים יקרים ותלמידי חכמים מכמה חוגים בציבור החרדי, ואני יודע כמה השקר גדול, הגעתי 'בדווקא', כדי שאותם פושעים ומחללי שם שמים ששוב ושוב משקרים על רבנים בכל מיני נושאים ומחתימים אותם על מכתבים חריפים נגד אנשים שלא חטאו ולא פשעו, ידעו שבסוף זה לא יעזור להם, והציבור לא קונה את הדברים האלו. וכככל שהם יותר רודפים את הארגון, הארגון יקבל יותר סיוע. פגשתי באירוע עוד כמה ידידים שלי, שאמרו לי שגם הם הגיעו דווקא אחרי שראו את ה'קול קורא' השקרי, וביניהם כאלו שבשנים קודמות לא השתתפו באירוע של האגודה.

בכל הכבוד הראוי, אני חושב שצריך לקרוא גם לרבנים לבדוק היטב לפני שהם חותמים על מכתבי השמצות כנגד יחידים, וכל שכן נגד ציבורים גדולים, שבבת אחת הופכים אותם למינים ואפיקורסים[1].

נ.ב.

אני רוצה להעיר הערה אחת על המצגת שהוקרנה בתחילת האירוע שלפי דעתי לא היה ברמה רוחנית שמתאימה לבני תורה. אמנם המנחה התנצל מיד, אך בכנס חשוב כזה עליכם לוודא שהכל ברמה הרוחנית הכי גבוהה, ואני חושב שעדיף שכל האירוע יהיה דרשות של רבנים וכדומה.

בברכה, ה.ס.

אחד מאלפי המשתתפים באירוע.

תגובת המערכת:

ראשית כל, ננצל הזדמנות זו להבהיר, כי הועידה השנתית מדי שנה אינה מתקיימת בדווקא במה שהשלטון קבע כ'יום ירושלים', אלא באחד מימי המלחמה, בה נצלנו ממוות לחיים וזכינו לשוב אל נחלת אבותינו ומקום מקדשנו. מכיון שליל שישי הוא הזמן המתאים ביותר לעריכת כנסים מעין אלו, השנה הזדמן לאירוע ליפול באותו יום, אותו מציין השלטון. מיותר לציין, כי אגודת 'קדושת ציון' אינה רואה חשיבות בקביעת מועדים על-ידי מוסדות שאינם כפופים לתורה, וכל חפצנו היא החלפת שלטון זה בשלטון יהודי אמיתי.

לגבי התלונה על המצגת של הרב גולדווסר –לצערנו, עקב הטרור שהופעל הל הרב גולדווסר באותו היום, הוא עצמו לא הגיע ונשארה רק המצגת שהוא שלח אשר אמורה הייתה להיות רק נלווית לדרשתו, והוא לא היה במקום לפקח ולסדר מה שצריך, כדרכו המקצועית והאיכותית. מיד שהתבררה לנו הטעות עצרנו את ההקרנה, ועברנו להשמיע רק את הדרשה המובאת במלואה בגליון זה.


רבותי, הכינוס היה נפלא ביותר!!!

על-אף כל נסיונות ההתנכלות, הועבר מסר ברור, שיש כאן תנועה שאי אפשר לעצור.

ונראה, שככל שנצליח יותר, כך ההתנגדות תגדל, וצריכים להיות מוכנים לזה.

עכ"פ, רוב מה שתוקפים את האגודה זה בדברים שאין ביניהם למציאות כלום.

דרך אגב, בדרכי לכינוס עליתי לאוטובוס, וישב לידי אברך שאני מכיר מכבר כקנאי שלמד בעבר ב'תורה ויראה' [והוא מכיר אותי ואת דעותי במקצת]. שאלתי אותו אם אנחנו הולכים לאותו מקום. למעשה, הוא לא היה בדרך להפגנה בחוץ, אבל הוא היה מעודכן על זה… עד שנפתחה בינינו שיחה על כל הדברים.

חשבתי שהוא ודאי מתנגד גדול.

אבל התברר לי, שהוא קורא את כל הגליונות, והוא חושב שיש בהם תוכן מאוד איכותי, והוא גם טוען שבסופו של דבר זה ישפיע מאוד, והסביר לי באריכות, שכל הדור הצעיר מחובר מאד לנושא של ארץ-ישראל, ומרגישים חיבור לעמדות של שלמות הארץ, ושבכל הנושא של ארץ ישראל – אצל כולם חוץ מסאטמר אין משהו ברור, ופה מגיעה 'קדושת ציון' ומציגה משנה סדורה, שלא כוללת בתוכה שום התחברות לרשעים ושום חנופה, עכת"ד.

הייתי בהלם, אז שאלתי אותו למה כל החברים שלו כל-כך תוקפים אותנו על זה שאנחנו בעד המדינה ובעד החילון וכו', אם זה ממש לא נכון ולא לענין. אמרתי לו, שיכולות אולי להיות הרבה סיבות להתנגד ל'קדושת ציון', אבל למה להגיד שהם בעד המדינה, כשהם הכי נגד.

הוא הסכים איתי, אז שאלתי אותו למה הוא לא מגיע… ואמר, שהאמת היא שהוא ממש ממש מפחד שתצא משם תמונה שלו, ואדרבה – הוא רוצה לשמוע את ההרצאה של הרב גולדווסר ועוד…

עד כאן המעשה,

וממנו נלמד כמה השפעה יש כאן.

חזקו ואמצו,

משה א., רמת בית שמש


[1] הערת המערכת: כפי מה שעלה בידינו לברר אצל הרבנים הם אכן כלל לא חתמו על הנוסח הקיצוני והשקרי שפורסם ברבים.

כתיבת תגובה