בית המדרש (74) – האחדות המזויפת

לכבוד מערכת קדושת ציון

בימים אלו שקול ה' צועק בכוח, כולנו חושבים מה אפשר להתכונן ליום הקרוב שמלכות ה' תופיע בהדר, גם החרשים כבר התחילו לחפש את דבר ה', מה ה' רוצה מאיתנו?

ברור שצריך עוד חיזוק בתורה ובגמילות חסדים, עוד פרק תהלים או הלכה יומית, אבל גם צריך התבוננות יותר חזקה מה השי"ת רוצה ממנו, ובודאי לא לעצום עינים ולומר בהדי כבשא דרחמנא למה לך.

הייתה לי הרגשה ששמעתי אנשים אומרים שבעיקר החוטאים מתו, ומתוך זה זה נהיה איזה פטור כזה להבין שזה גם קשור למעשים שלנו, כי לנו יש ביטחון, ולמקום שיש רוב שומרי מצוות מובטח שלא יפול טילים, ולכן אולי לראשונה הקב"ה הפיל טיל בביתר שבודאי יש שם רוב שומרי מצוות, כדי שגם תושבי בני ברק ומודיעין עילית וכולנו נדע שיש לנו חלק, ונאמר: בשלי הסער הגדול הזה.

אם ה' צועק אז ודאי הוא נותן לנו את האפשרות לשמוע, ואני מחכה לראות בגיליון הקרוב את מגוון המאמרים שלכם, שכל חודש מאירים את עיני.

דבר אחד רציתי שתכתבו על האחדות המזויפת, בכל מקום רואים "ביחד ננצח", זה נראה יפה, וכפי שחז"ל אומרים בזמן אחאב היו מנצחים במלחמה בגלל שלא היתה בהם מחלוקת, אבל צריך לזכור שקשר רשעים אינו מן המנין ולא להיות נחיתי כלפי הרשעים, כאילו הבעיה אצלנו שהעזנו לעשות תפילה ביום כיפור עם מחיצות וגרמנו למחלוקת, כאילו אנחנו לא נושאים בנטל של הצבא, כאילו אנחנו לא בסדר שדורשים תיקון מערכת המשפט ומערכת הבטחון שעל ידם יחד התגלגל הכישלון הזה, שלא נותנים לנו לקיים את מצוות התורה לגרש את כל האויבים מהארץ, היום כבר יותר מבינים את הצדק גם בקיום מצוה זו.

הראשון בעולם שהקים ממשלת אחדות בלי מחלוקות בכל העולם זה נמרוד מלך בבל, אבל לאחר כשלוש עשרה שנה שהתחיל מרד מיסים אז הוא עשה את המלחמה הראשונה בעולם, גם היום שהקימו ממשלת אחדות זה רק לדחוק את הכח של הציבור הדתי בממשלה, וכדי לא לנצח את האויב.

התפיסה של השמאל שכדי שלא יהיה מלחמות צריך להשוות בין כולם, בלי הבדל דת מין ומדינה, כך מנסים לחבר בין יהודים נוצרים ומוסלמים ללא הצלחה, ולכן הם נלחמים בכל הכח בדת כי זה המפריד בין ישראל לעמים, ולכן הם סולחים למחבלים ונותנים להם את הכסף שלנו כדי לנסות ללמד את הגויים שאין הבדל בין יהודי לערבי, ועכשיו כולם ראו שזה מחזיק כמו החתול של רבי יונתן איבשיץ שאי אפשר לאלף אותם, כי ברגע שיש להם אפשרות לראות דם כל המסיבה מתהפכת, רק חלק מהשמאל התפכח עכשיו מהטעות שלו, אבל זה מספיק לחזק את השינוי הדמוגרפי של רוב הימין מסורתי בארץ, ומזה השמאל לחוץ ואומר באו נפסיק לריב, "ביחד [יהודים, מוסלמים, דרוזים ונוצרים] ננצח" את המלחמה, ואנחנו אומרים להם לא!! אלא רק הדתיים שרוצים את מלכות ה' נתאגד ביחד לנצח את השמאל, ואז יהיה לנו יותר קל לנצח את האויבים שלנו מבפנים ומבחוץ.

יש לנו עכשיו הזדמנות משמים להכין את דעת הקהל שמיד בסוף המלחמה צריך להחליף את צמרת מערכת צה"ל והמשפט עוד לפני הבחירות, ולא להיגרר אחר תעמולה שמנסה להפסיק את מלחמת ה' ולשכנע אותנו שה' מעדיף אותנו עובדי עבודה זרה העיקר להיות ביחד כמו בדורו של אחאב, בודאי שבמלחמה עצמה צריך להילחם ביחד, אבל מיד בסיומה צריך לחזור להילחם ברשעים, ולהקים את השלטון היהודי, להמשיך במאבק הצודק על הפרהסיה היהודית במרחב הציבורי.

זה גם קשור לעוד איזה פרצוף של כאילו אחדות, הדיבורים המופרזים על ידידות האמריקאים, ולצערנו ראשי השלטון מדגישים כל הזמן שהקשר הוא על בסיס ערכים משותפים, ואנחנו יודעים שהאמת היא אחרת, אצל האמריקאים הערך העליון הוא חופש ואצלנו הערך העליון הוא כבוד שמים. אולי אם היינו בעלי 'ערכים משותפים' עם ד' היינו זוכים גם ממנו לגילוי פנים, בהקשר לערכים משותפים עם הקב"ה חשוב לדעת מה שסיפר הרב פיבלזון על סבו שהיה אצל מרן החזו"א ושאל אותו על בחור מאירופה, בזמן השואה, האם יבוא לארץ ישראל שיש חשש שהיטלר יבוא לכאן, או שילך לארה"ב, והחזו"א פסק לו שיבוא לארץ, כי נראה שהקב"ה החזיר עכשיו את היהודים לארץ ישראל על מנת לקיים פה ישוב בר קיימא, ואם זה החזו"א פסק כשהיו פה רק 600,000 יהודים, ובקושי לומדי תורה, כל שכן עכשיו שה' יגן עלינו שבהר ציון תהיה פליטה, שיש כבר יותר מז' מיליון יהודים, ואלפי מוסדות תורה מפוארים, ברוך ה'. 

את הערך החשוב של האחדות בוודאי חייבים לעשות, אבל בתוך ציבור יראי ה', שם אפשר להתחזק באחדות, (וזה לא סותר לעמוד למנין בבחירות, אבל לאחר הבחירות לחזור לעבוד יחד במטרה משותפת לעשות רצון ה' ולדאוג לכולם באופן שווה. ולא נראה שה' פתח במלחמה רק כדי לדחות את הבחירות בכמה חודשים)

דבר זה אגודת קדושת ציון עושה בצורה טובה לאגד בין כל החרדים לדבר ה' מכל גווני הציבור, ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם.

אורי א. ירושלים

כתיבת תגובה