דבר העורך

קוראים נכבדים שלום וברכה!

מה נהדר היה המראה המלבב ערב ראש חודש סיון במתחם דוידסון למרגלות בית חיינו, כאשר נחיל של יהודים יראי ה' הולכים וממלאים את המקום, ובעצם נוכחותם מכריזים, כי אכן ה' שוכן בציון, אכן יש ציבור אדיר שחייו סובבים סביב אותה כמיהה, שהשכינה תשרה בשלמותה, שארמון על מכונו ישב.

האוירה בועידה הייתה דבר שקשה מאד לתאר במלים. זה דבר שצריך לחוש אותו. המגוון האדיר של יהודים יראים ושלמים שמתאחדים סביב נושא אחד – השבת מלכות ה' בחיים המעשיים שלנו כאן בארץ – מגוון זה בכמות כזו הוא אשר יצר את אותה אוירה יחודית.

אכן, היה זה אירוע מרומם במיוחד, ונאמנים לדרכנו להפוך את החזון למציאות ממשית, מחובתנו לשנס מתנינו הלאה ולהפוך את דרישת ציון על טהרת הקודש לנחלת כלל יראי ה', לדבר הטבעי והנכון ביותר עבור כל בן-תורה, עבור כל תלמיד ישיבה ואברך, נשים, זקנים וטף.

על-כן נבקש מכל מי שמחזיק את הגליון הזה, שינסה לדאוג לכל הפחות, שעוד שני יהודים יקראו אותו וירוו את צמאונם הטבעי לדבר ה' היוצא ממקורותינו הקדושים – מהתנ"ך, מהגמרא והמדרשים ושאר אוצרות האומה.

בפרוס בין המצרים לקראת היום המר והנמהר בו חרב בית מקדשנו אחר שבכינו בכיה של חינם במאסנו בארץ חמדה, מחובתנו להתעורר לתיקון אותו חטא נורא. הדברים מקבלים משנה תוקף בזמננו זה, כאשר זיכנו ה' ברחמיו העצומים לשוב ארצנו, אך בהנהגת האומה עמדו אנשים, אשר לא ידעו את ה', וממילא לא השכילו להבין את משמעות המאורעות ולפעול לנוכח הבנה זו.

על-כן אבקש מכל אחד, שבמהלך אותם ימים של חשבון נפש על העוונות שגרמו לחורבן הנורא, שיחשוב כל אחד כיצד הוא פועל על-פי יכולותיו וכשרונותיו למען השבת השכינה למקומה. הנסיון מוכיח, כי ככל שמורגשת יותר הנוכחות של דורשי ציון על טהרת הקודש ללא מורא, כך מגיעים יותר ויותר אנשים לאותה דרישה. מדובר בגחלים לוחשות, הזקוקות למעט רוח על-מנת לבעור, וכפי שראינו בועידה הגדולה, בה התקבצו כה רבים אשר בוערת בהם אותה להבה.

המלאכה רבה לפנינו, ישנן יוזמות רבות בקנה, אשר חלקן דורשות סכומי כסף גדולים, אחרות דורשות שעות רבות מאד של עבודה והתנדבות של פעילים וחלקן דורשות מסירות נפש יומיומית. אולם הדבר שמוטל על כל אחד בלא קשר ליכולותיו לתרום מגופו ומממונו הוא לעורר את הגחלים, לומר את האמת ללא מורא, ללמוד את הסוגיות הקריטיות לעומקן ולהנחיל את החזון הבוקע מבעד לדפים אלו לכמה שיותר יהודים. 

ומי שהביאנו עד הלום, הוא יחזק אותנו ללכת הלאה מחיל אל חיל לקראת גאולתנו ופדות נפשנו בעוז, בתפארת ובהדר.

בברכת התורה,

יהודה אפשטיין – יו"ר האגודה.

כתיבת תגובה