דעת תורה ממרן האדמו"ר מקלויזנבורג הגה"ק בעל שפע חיים מצאנז זי"ע

לרגל המצב נשא כ"ק האדמו"ר מצאנז שליט"א שיחת חיזוק, בהתייחסותו לטבח של הערבים, כי אביו מרן בעל השפע חיים מצאנז זי"ע כבר חזה את הדברים לפני כ-50 שנה ואמר כי "בני ישמעאל המה מקליפת חמור, שטומאתה גדולה יותר מקליפת כלב והם רשעים גדולים יותר מהיטלר ימ"ש" בעקבות כך אנו מביאים קטעים מיוחדים משיעורי חורש"י שמסר האדמו"ר מצאנז זי"ע סביב המצב והמלחמה בישמעאלים.

בפרשת אחרי קדושים תשל"ה:

"מלפני זמן רב כבר אמרתי מדעתא דנפשאי, והנאני הדבר שלאחר מכן הגיד לי איש אחד שהיה מקורב ביותר אל הרה"ק רבי אהרן מבעלזא זי"ע שבעצמו שמע מפה קדשו שגם הוא אמר כדברים האלה, שהישמעאלים והמצרים הם רשעים גדולים יותר מהיטלר ימ"ש. כשאמרתי דברים אלו מלפני כעשרים שנה, היו כאלה שהתווכחו עמי על כך, אולם כאמור גם הרה"ק מבעלזא אמר כן. כי על פי פנימיות התורה בני ישמעאל המה מקליפת חמור, שטומאתה גדולה יותר מקליפת כלב. המופתי ימ"ש הוא הוא אשר נתן עצה להיטלר ימ"ש איך להשמיד את בני ישראל בתאי הגאזים כפי שכבר העדתי לאמר, שבהיותנו במחנה פעלדאפינג מיד אחר שנשתחררנו מעול הנאצים ימ"ש, השכינו אותנו במחנה שהיה שייך מלפנים אל ה'היטלר יונגד', וראיתי כתוב שם על כל הארונות שהיו בתוך הצריפים האלה אותיות ושמות בלשון ערבית, כי שם התגוררו הערבים אשר הם לימדו את הנאצים את המלאכה איך להרוג את בני ישראל, והם אלו אשר האיצו בהם להשמיד ח"ו את בני ישראל, וכן גם היום הנאצים שנמלטו על נפשם מתגוררים במדינות ערב.

"וכאמור עיקר שנאתם של רשעים אלו היא לדת ישראל, כפי שגם אותו רשע ימ"ש הייתה עיקר שנאתו אל דת ישראל, אשר על כן היו הרשעים קובעים את כל הגירושים וההריגות והצרות דווקא על ימים טובים, פעם בראש השנה, פעם בשמחת תורה, ופעם בפורים וכיו"ב, בכל יום טוב הייתה עת צרה וראו בעליל שהטומאה מחפשת לעצמה דווקא ימים טובים להרע לישראל, כי עיקר שנאתם היא לדת משה. שמלחמה זו היא מלחמת החושך והאור, שהטומאה אינה יכולה לסבול את הקדושה, וענין זה החל מאז שהתקנא הנחש באדם הראשון, ועדיין לא נפסק עד היום, אלא אדרבה ככל שקרבים ובאים ימות המשיח שנאת הסט"א גדלה והולכת, אשר על כן האדם החס על נפשו ואינו חפץ לצאת ח"ו לתרבות רעה עליו להיזהר לעת כזאת ביותר".

ופעם אחרת אמר: "בדרך הטבע בימינו הייתה צריכה להיות טבועה בלבנו שנאה עזה לישמעאלים וחוסר יכולת להביט בפניהם, אחר כל מה שעברנו בשנות המלחמה אצל הרשע היטלר יימח שמו. ידוע לי שהמופתי יימח שמו וזיכרו היה זה שלימד את היטלר לבנות את תאי הגזים והמשרפות, כפי שהנני יכול להעיד על כך. בשעה שהשתחררנו מהמחנות הכניסו אותנו למחנות הנוער הנאצי, ועל הארונות והדלתות היו רשומים כתובות ורשימות בשפה הערבית. ותרגמו לנו הכתוב בערבית "כאן גר המופתי וקבוצתו שהמציאו ולימדו את היטלר לעשות את תאי הגזים".
"ולאחר שהרשעים הללו עזרו ורצו להכחיד את עם ישראל, הרי אין שיעור לשנאה הגדולה שצריכה להיות אצלנו כלפי הגוי, ואיך אפשר עוד להביט בעיניהם ולהתחבר עם רוצחים שפלים אלו אשר כל מחשבתם יומם ולילה היא לכלות את עם ישראל חלילה, והם זוממים תמיד לאמר "לכו ונכחידם מגוי ולא ייזכר שם ישראל עוד".
"לאחר כל זאת עדיין ישנן כתות רעות של רשעים, מינים כופרים ואפיקורסים, בעיקר באוניברסיטאות ובעוד מקומות ובין אלו המכונים "חברי כנסת", השואפים להתחברות עם הגויים, ועוד מגינים עליהם. ולעומת זה הם שונאים שנאה עזה את היהודי הנאמן לתורתו, עד כי קוראים אחריו בלעג "דתי" ככינוי גנאי.
"אותם פרופסורים, בכל נאומיהם יודעים לקרוא לאהבת ואחוות הגויים, שהם האנשים התרבותיים, ומאידך משסים לשנוא את היהודי. כשמענישים איזה גוי, אז נעים אמות הסיפים ותרעש כל הארץ, ולעומת זאת כשהורגים יהודי אין קול ואין עונה". "מחויב אני לקיים את הנדר שנדרתי שם, שבכל מקום שאבוא אספר את כל מה שעיניי ראו שם, מי הם אותם רשעים ומה מעשיהם, ובכל מקום ובכל מצב אצייר את הגוי בדיוקנו האמיתי ואתאר אותו במלוא שפלותו ורשעותו. וכגואל הדם של אשתי ו־11 ילדיי לא אחדל להתריע על כך כי הערבים יימח שמם גרועים מהנאצים ימ"ש…".
ובפרשת כי תצא תשד"מ, אמר בין השאר את הדברים הבאים:
שמעתי מכ"ק אאמו"ר זי"ע שסיפר מהגה"ק בעל הנודע ביהודה זי"ע, שפעם בדרשה צעק בבכיה מרה, הנשמע כזאת שכשהולכים ברחוב ורואים רוצח וסכינו בידו, שיחבקו וינשקו אותו. ובכה ואמר, כל גויי העולם חרבם שלופה בידם ורודים ביהודים, העוד נחבק אותם, העוד נתחבר עמהם, עכדה"ק. ואכן אוי לאזנים שכך שומעות ואוי לעינים שכך רואות, שבדורנו כשהחושך יכסה ארץ ואנו רואים רח"ל את הרשעות הגדולה של הגויים, עם כל זה ישנם רשעים המחפשים להתחבר עמהם, ולעומת זה הם שונאים שנאה עזה את היהודי הנאמן ליוצרו ולתורתו, עד כי קוראים אחריו בלעג "דתי" ככינוי גנאי.
מאז היתה יהודה לגוי לא נשמע כזאת בישראל, שכתבי העת וכל כליהם הטמאים כמו הרדיו וכו', מחרפים ומגדפים את היהדות הנאמנה ולעומתם מרימים קרנם והודם של הגויים הרשעים אשר ידיהם דמים מלאו ברצח ילדינו והורינו והכחדת כל משפחותינו. מצב זה גרוע מגלות מצרים, שכן במצרים לא התחברו היהודים עם המצרים ולא השתדכו עמהם, ואילו בזמננו המצב להיפוך, ואין מעיזים להגיב על כך במאומה"
….על כן מחויב אני לקיים את הנדר שנדרתי שם, שבכל מקום שאבוא אספר את כל מה שעיני ראו שם, מי הם אותם רשעים ומה מעשיהם, ובכל מקום ובכל מצב אצייר את הגוי בדיוקנו האמיתי ואתאר אותו במלוא שפלותו ורשעותו. לנוכח זה איך אפשר להבין את התחברותם של הרשעים עם הגויים, אשר רק אולי אצל חיות השדה אפשר לראות חיה טורפת, שלאחר שטרפה עדיין חיות אחרות באות לקראתה ומחפשים את קרבתה.
מוטל עלינו להתחזק באמונה אמיתית ולדעת ששני הדברים הם שלא כדרך הטבע, הן כח הטומאה והרשעות של הגויים והרשעים, והן ההתחזקות של היהדות באמונת ויראת השי"ת והתרחקותם כליל מהגויים, שלא יהיה עמהם כל חלק ונחלה. ואכן רואים שלמרות כל ההסתה של אותם המלומדים הפרופסורים למיניהם ושל סופרי כתבי העת שלהם, המחדירים רעל וארס כנגד הדת והתוה"ק, זה לעומת זה עשה אלקים שתתחזק האמונה הפשוטה ותתגבר כח הקדושה.
ומי שיביט לעומק יראה הכול רשום בתורה שכך יהיה בפסוק "והיה כי תמצאנה אותו רעות רבות וצרות וענתה השירה הזאת לפניו לעד כי לא תשכח מפי זרעו". וכגואל הדם של אשתי ו-11 ילדי לא אחדל להתריע על כך כי הערבים ימ"ש גרועים מהנאציים ימ"ש…".
ובפרשת כי תצא תשמ"ג, אמר בתוך משאו כדברים הבאים:
"באופן אחר יש לפרש, שהתורה מכנה "אויביך" את אומות העולם, כפשוטו. מאז ומעולם ידעו את ההלכה הידועה (ספרי, פרשת בהעלותך, אות יא) שעשו שונא ליעקב, שכל גוי שונא את ישראל ושאיפתו להרוג יהודים. לא לחינם הזהירה התורה (דברים ז, ב) לא תחנם, ודרשו חז"ל (עבודה זרה כ.) לא תתן להם חן ושאסור לומר כמה נאה גוי זה.
לדאבוננו, דווקא אחרי שכבר למדנו היטב על בשרינו עד היכן מגיעה שנאת הגוי את היהודי, התוצאה הפוכה. לא הייתי רוצה לדבר מזה כי הדיבור בענין וזכרון העבר מחלישים אותי ואינם מוסיפים לי כח, אבל הלב כואב לשמוע שישנם היום אנשים שטוענים שלא כל הגויים התנהגו בצורה רעה כזו, כי ישנם גויים טובים ונאמנים, נחמדים ובעלי לב טוב.
היום, כבר מתחילה להיוודע רשעותו של נשיא אמריקה, רוזוועלט, שלא רצה לתת ליהודים להיכנס למדינתו…
גם בארץ ישראל ישנם משומדים וקומוניסטים, שמצדדים בגלוי לטובת הערבים ימ"ש ומצדיקים את פעולותיהם האכזריות בשפיכת דם ישראל. ישנם כאלה שמתחברים עם המחבלים ימ"ש, שהם הרוצחים השפלים ביותר, מצדיקים רק אותם ועוד הולכים להלשין על היהודים אצל אומות העולם. מצב כזה לא היה מעולם, שיהודי ישנא יהודים ויאהב את הגויים.
מעולם לא היה מצב משונה כזה, שיהודים עטורים זקן ופאות וכובע לראשם, יאהבו גויים, ידברו בשבחם ויהללו את מעלותיהם, בעוד את אחיהם היהודים הם שונאים ובודקים אחריהם, כדי לספר לאומות העולם על כל רעה וגנות שמצאו אצלם. לא יאומן כי יסופר, וכל זמן שהשי"ת יתן לי חיים ועיני יהיו פקוחות, לא אחדל מלהתריע על כך, כי זהו טומאה שלא היתה מעולם. הנשמע כדבר הזה, שזרע אברהם יצחק ויעקב יאמרו שנמרוד צדק במה שהשליך את אברהם אל כבשן האש. רואים בחוש שניטלה הדעת מהאנשים הללו ולא בדעת ידברו רח"ל.
….רק לפני שנים מועטות נמצאו במגירותיהם של שרי הצבא הערביים, תכניות להקים גדרות תיל ומחנות השמדה, כמו שעשו הנאצים ימ"ש. הלא המופתי ימ"ש היה זה שלימד את היטלר ימ"ש את התוכניות כיצד להקים את תאי הגאזים.
….לא אחדל מלהתריע על כך, כי זהו טומאה שלא היתה מעולם. וכל זמן שיש עוד שריד מוצל מאש, עליו ללכת מעיר לעיר, ללמד תועים מבני ישראל בינה, שלא יניחו לדבר על לבם הבלים. …יש להאריך הרבה בענין זה, אבל מפאת חולשתי הנני נאלץ לקצר דברי.
רמז לזה אמרה תורה בפרשה, כי תצא למלחמה, דע שהנך נלחם על אויביך, שאומות העולם הם אויבים ושונאי ישראל. אל תשמע להטפה כאילו הערביים הם אוהבים וידידים. גם גויי אמריקה, אנגליה או צרפת, אינם אוהבים את בני ישראל, כפי שאני יכול להעיד, שקבלתי מכות אכזריות מגויים רוסיים ואיטלקיים, הולנדיים ובלגיים. אפילו האומות שמראים פנים כידידים, הסגירו לנאצים כל יהודי שניסה להסתתר.
רק אם תעשה כל האמור בענין, כלומר, שתדע שהגוי שונא אותך ובגין כך אף אתה תשנא אותו ותילחם נגדו, במטרה לאבד את שונאי ישראל ומחללי התורה, ככתוב (תהלים קלט, כא) משנאיך ה' אשנא ובתקוממיך אתקוטט, אז ונתנו ה' אלקיך בידיך, ותנחל נצחון גדול להכניעם תחתיך.
ובפרשת חיי שרה תשד"מ אמר: "לא בזכות אמריקה עומדת א"י כפי שחושבים משוגעים וטיפשים, שוטים ופתיים, ולא בזה שאמריקה שולחת כסף ונשק אנו חיים בארץ ישראל, אלא האבות שנמצאים במערת המכפלה עד היום בשביל להגן על היהודים מדרום ורשב"י בצפון ובזכותם אנו קיימים בא"י…".
ובפרשת תולדות תשל"ו התייחס לקטרוג על כלל ישראל ולהרמת קרנם של הערבים ואמר: "…ובזה יובן פשרן של המאורעות המפליאות בימינו שהערבים כבר יושבים בארץ ישראל מזה כשש מאות שנה ומעולם לא ידעו מהם ולא שמעו עליהם ובעיני כל העולם היו נחשבים כמצורעים ממש. ולפתע כשנוסדה ממשלת הכופרים התחילו הערבים לעלות מעלה מעלה וכולם יראים מהם ומחניפים להם… כל זה מדוע? אילו היה אדם זוכה לראות רגע אחד מה שנעשה בשמים היה נחרד מאוד מאוד משמוע הזעקה והרעש מכך… ולכן מכונים הרשעים הכופרים האלו שמאל כי שין שמאלית עם אות ס' מתחלפים וזהו שמו של הס"מ שם השטן…".
ודברים אלו הוסיף ואמר בשיעור בשנת תשד"מ פרשת ואתחנן על גידופי השמאל על הדתיים מול יחסם לערבים: "כבר מזמן אמרתי שיש לפעול ולא לשתוק, כנגד הערב רב שהם כיתות רעים, שכתוב עליהם בזהר פ' בראשית דף קכ"ז, שבזמן ביאת המשיח יהיו כיתות רעים מהערב רב שירצו רק להיטיב עם הגוים ולהרע לישראל. וזה מובא בזוהר במפורש… ואם מכים איזה ערבי או שנוגעים במשהו ממנו הם רותחים ומשתוללים שהכאיבו לערבי, וכשהם עושים רע לשומרי תורה ומצוות זה כלום. ההיפך, הם עוד נלחמים נגדנו כפי שהיה בגרמניה, ומזמן צעקתי מדוע אנו מאפשרים להם לפושעים הללו להמשיך, אסור להכנע להם ולא ח"ו בזריקת אבנים שיגרמו לחילול ד', אלא בהקמת ועד של משפטנים ועורכי דין שיודעים חוקי המדינה ויודעים על מה למחות וכיצד להראות צביעותם, למשל נגד הכפיה האנטי דתית שלהם, ושלא יכריחו למשל יהודים לחלל שבת… בינתיים הם עושים כרצונם, ולכן צריכים להתאחד נגדם, ואדם שיבזה את הדת יושיבו אותו בבית סוהר יותר מאדם שרצה לפגוע בערבי. ואם זה לא יעשה מיד אני אומר לכם אח"כ יהי' מאוחר מידי".
ובשנת תש"מ בפרשת שופטים הזכיר את התקשורת הפרו-ערבית בישראל ואמר: "גם לאחר החורבן של היטלר ימ"ש ושל הקומוניסטים שהיה קשה מחורבן הרומאים, ונשארו קצת שארית הפליטה מארופה ומרוסיה, הם לא למדו הלקח ותמיד שואלים ומתייחסים למה יאמרו הגוים, ומפחדים מהם ועושים כרצונם. היום כשרוצים לדעת בעולם כמה צודקים הערבים וכמה מסכנים הם – פותחים את הרדיו של ישראל ושומעים כמה הערבים טובים, ואיך היהודים שודדים אותם, ומראים איך פה הרגו ערבי ושם גנבו מערבי, לא צריך לפתוח רדיו באיראן או במצרים כי רק בתל-אביב יש רדיו כזה ולא באף מדינה ערבית בעולם. לכן עדיף להכניס עשרים צלמים הביתה ולא רדיו אחד של הרשעים הללו".
ובשנת תשל"ח פרשת שופטים, התייחס לשופטי בתי המשפט המטים את דינם לטובת שונאי ישראל ויגנו על זכויות הערבים בא"י, ואמר: "…וזה שמלמדת אותנו התוה"ק, 'שופטים ושוטרים תתן 'לך' שיהיו מקרב אחיך הנבחרים, אשר ידעו חוקי האלוקים… ואם תתן עליך שופט כזה אשר לא אחיך הוא בתורה ובמצוות, הוא יפסוק וישפוט שאסור לך לשבת באר"י השייכת לערבים המסכנים אשר גרשו אותם מכאן, וצריך להחזיר את כל הערבים הללו ולא לנגוע בכל מה שלהם הוא, ואז לא נצטרך להמתין לבני ישמעאל שיאמרו כן, מאחר שהשופט הישראלי מזרע ישראל יפסוק כן ביתר תוקף, והרי בוש הוא בישיבתו באר"י והוא הוא שאומר על ישראל ליסטים אתם שכבשתם את הארץ… בנ"י מאמינים בני מאמינים יודעים היטב כי משפטי ה' אמת צדקו יחדיו, וכאשר השי"ת נטלה מהם ונתנה לנו, תהא אר"י שלנו כל זמן שהעולם קיים, ובנ"י ישבו באר"י כימי השמים על הארץ".
ובאותה הזדמנות בהמשך דבריו התייחס לאנשים חרדים ונאמנים הנתפסים בהשפעת כלי התקשורת, ואמר: "כל קיומו של עם ישראל תלוי בכך שיהיה עם לבדד ישכון ובגוים לא יתחשב… ועיקר האסון מיום היתה יהודה לגוי היה בכך שהרשעים חיפשו למצוא חן בעיני הגויים… עד שאפילו אחינו בשרנו נאמנים ויקרים, נתפסים כאשר הם מושפעים מהעתונות ומכלי התקשורת הטמאים והמטומאים המלעיגים לכל קדשי ישראל ומשפילים את האמונה הקד' והיהדות הנאמנה, והריהם נשפלים והופכים להיות כחגבים בעיני עצמם, ומעטים יש שיכולים לעמוד בנסיון ולהבין שהטומאה מדברת מתוך גרונם של הללו, המהפכים דברי אלוקים חיים, ואומרים לרע טוב ולטוב רע, שמים חושך לאור ואור לחושך, מר למתוק ומתוק למר, הכל שקר וכזב, וסופם שמביאים לידי רצח ואבדון.
זאת הארץ מיד ה' ניתנה לנו וברוך שומר הבטחתו לישראל שלא יכבה נרו של הישוב היהודי באר"י לעולם ועד, וזאת משום כך 'אשר ה"א נותן לך לשבטיך', ולא ע"י שליח, שכל דבר שבא ע"י שליח יכול להפסק, ודבר אלקינו יקום לעולם. יהודים מאמינים בני מאמינים אין שמים לבם למה יאמרו הגוים, היהודים היושבים בערי ארה"ק לא יראו מרבבות עם אשר סביב שתו עליהם, כי 'ונתן ה' לך לב רגז' בבבל כתיב (נדרים כב.) אבל יהודי אר"י יודעים שכשם שהתורה נצחית, כך קיום היהודים באר"י נצחי ובטוחים בהבטחתו ית"ש, איננו מבקשים מהגויים מאומה, מה שיש לנו הוא מהקב"ה בכבודו ובעצמו, בורא העולם נוטה שמים ויוסד ארץ".
  ובתוך משא קודש שיעור חורש"י פרשת בראשית, תשל"ח, אמר כדברים הבאים:
…"וכאמור כך יהיה לעתיד לבוא, שבעוד כל זמן שיהיה מוצא אחר מלבד עזרת הקב"ה, לא ישית הקב"ה לחלצנו מיד צר, וזאת מפאת שהקב"ה הכל יכול, יכול להושיע גם ברגע האחרון ואינו זקוק לעזרת זולתו, שאין דבר העומד בפניו.
וזה מורה לנו התוה"ק בראשיתה, בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ והארץ היתה תוהו ובוהו, שיבוא עת ובנ"י יגיעו למצב בו יעלו בדעתם שהארץ בה"א הידיעה דהיינו ארץ ישראל, היתה תוהו ובוהו וכבר קרב קיצה, שהערבים ימ"ש יאיימו עליה מסביב בכלי זיין שבכוחם להחריב חצי עולם, וכל העולם ישמעו לדבריהם, וחיל ורעדה יאחזו את כל בני ישראל עד שישאלו להיכן נלך ולהיכן נבוא, ואו-אז כשיתקיים הפסוק חושך על פני התהום, ועלטה תכסה את הכל ללא מצוא שום פתרון טבעי, תתקיים המשך הפסוק ורוח אלוקים מרחפת על פני המים, זהו רוחו של מלך המשיח.
בעוד שקודם לכן, כל זמן שבני ישראל לא יאמרו להיכן נלך להיכן נבוא, ועדיין ישימו בטחונם על פצצות האטום וכיוצ"ב או על אומות העולם שיעזרום, עדיין לא יחיש להם הקב"ה ישועה, ורק בשעה שמלך פרס הולך ומחריב את כל העולם, וירעשו ויבהלו כל האומות, ובני ישראל יצעקו אל ה' בצר להם שכבר הגיעו מים עד נפש ולהיכן ילכו ולהיכן יבואו ומי יפתח בעדם שעריהם, או-אז יבוא בן דוד לגאלנו, ויאמר לנו הקב"ה כל מה שבראתי ובתוכם כל המזיקים המחבלים והרוחות וכו' לא בראתי אלא בשבילכם בכדי להרעיד אתכם כדי שתאמרו להיכן נלך ולהיכן נבוא, ותגיעו להכרה שאין לכם כל פתרון זולתי בטחון בהשי"ת…".

כתיבת תגובה