דבר העורך

קוראים, תומכים וחברים יקרים!

כמדי שנה, עם התקרב הימים הנפלאים בהם הושיע ה' את עמו בשנת תשכ"ז, התרגשות אוחזת בקרב דורשי ציון על טהרת הקודש לקראת הועידה הארצית של אגודת 'קדושת ציון'. הועידה מקפלת בתוכה הן את ההודאה על העבר והן את התפילה, הצפיה והתודעה של חיוב העשיה בהווה ובעתיד, כדי שנהיה ראויים לאותם נסים ונכונן את מלכות ה' בארצנו השלמה על אדני התורה והיראה.

אירוע כזה – שעד לפני שנים ספורות היה בגדר חלום רחוק – הפך למוקד המרכזי של דורשי ציון מכל העדות והחוגים, מכל הגילאים והסגנונות, כאשר המכנה המשותף לכולם הוא הלב הבוער לקרבת ה' בצורתה המקורית, כפי שהתוותה תורתנו הקדושה, אשר חפצה באומה שלמה העומדת לפני בוראה על אדמתה, מתקדשת ומטהרת לפניו, וגולת הכותרת – השבת העבודה למקומה, כינון ארמונו של מלך והקמת השכינה מעפרה.

השנה, עם ישראל נמצא במצב מיוחד ולא קל, והדבר נתן אותותיו גם על האפשרויות שעמדו בפנינו לקראת הועידה. מצב המלחמה לא אפשר להתארגן כבכל שנה לנוכח אי-הוודאות, וגם תוכן האירוע מחייב לקחת בחשבון את האוירה השוררת בציבור, שאינה אוירה של חדוה כבכל שנה.

מאידך, המסרים שנאמרו בועידות הקודמות, ואשר הועלו שוב ושוב מעל גבי גליון זה, מקבלים משנה תוקף השנה, ורבים מבינים יותר מאי-פעם, כי היסודות אותם משמיעה אגודת 'קדושת ציון' הם כורח המציאות, וככל שיהפכו לנחלת הכלל – כך יגדל הסיכוי להציל את עמנו מהאסון אליו הוא מובל בידי מנהיגים, אשר לא ידעו את ה' כא-להי ההיסטוריה, ובמקרה הטוב יודעים לשלם לו מס שפתיים. מחובתנו לשוב ולשנן את אותם מסרים –

  • הכרה במהות תקופתנו כתקופה בה ה' מגשים את הבטחתו לקבץ גלויותינו, להנחיל לנו את הארץ למען נחיה בה לפניו.
  • הבנת מרכזיותה של ארץ-ישראל כבריח התיכון, שעל צירו סובבת כל התורה כולה, ושלא לחינם קבעו חז"ל כי הדר חוצה לה הוא כמי שאין לו א-לוה.
  • הפנמת החיוב המוטל עלינו, קהל יראי ה', להפוך את המדינה המערבית הגויית דוברת העברית שקיימת היום למלכות ה', המתנהלת לאור התורה הקדושה בכל הנהגותיה – בחוקיה, בערכיה ובהליכותיה על במת ההיסטוריה.

לנוכח המשבר הערכי שאופף את החברה הישראלית ושעומד ביסוד המשבר הבטחוני והמדיני בו אנו נתונים, זוהי שעתו הגדולה של הציבור החרדי וקהל יראי ה' באשר הוא, להרים את הכפפה ולהתמודד עם האתגרים. לשם כך נצבת אגודת 'קדושת ציון' בחזית המערכה להנחלת תורת אמת, החיונית לאומה כולה ולכל יהודי ויהודי כאויר לנשימה.

נתכנס כולנו בעיר העתיקה, פלטרין של מלך, להודות על העבר, לזעוק על העתיד ולהתחזק באמתות שכה יקרות לכולנו.

מצפה באהבה גדולה לראותכם,

יהודה אפשטיין – יו"ר אגודת 'קדושת ציון'.

התאחדות החרדים לדרישת ציון על טהרת הקודש.

כתיבת תגובה