בפתח הגליון

49 עלונים כבר יצאו לאור. 49 גליונות מלאים בדברי תורה מכל הסוגים. דברי אגדה ומוסר לצד דברי הלכה והשקפה, פולמוסים וסיפורים, לצד ציטוטים מחז"ל וגדולי הדורות. כל אלו ועוד אנו מגישים לכם מאז יצא העלון הראשון בחודש אלול תשע"ה.

וכעת אנו מגישים בפניכם את הגליון ה50. גליון זה איננו המשך לגליונות הקודמים, אלא מעין סיכום. בגליון זה לא תמצאו את הטורים המוכרים והאהובים, אך תחת זאת הבאנו לפניכם מספר יצירות מופת מפרי עטם של כמה מחברי האגודה, שהכינו הפעם משהו אחר.

חמש שנים עברו מאז התכנסו מייסדי האגודה בכ"ח אייר תשע"ה בבית כנסת בעיה"ק ירושלים, והחליטו שהגיע הזמן להחיות מחדש את דרישת ציון על טהרת הקודש.

שלוש שנים חלפו מאז  "הועידה הארצית הראשונה של אגודת קדושת ציון". שלוש שנים של פעילות, סיבובי שערים, ושבתות לבחורי ישיבות, שיעורים בליל שישי ומפגשים עם ראשי מועצות בשומרון. שלוש שנים בהם יהודים של צורה, בני תורה מלב ליבה של היהדות החרדית לוקחים את המושכות חזרה לידים.

בימים אלו היתה אמורה להתקיים ה"ועידה הארצית הרביעית". טובי המוחות של האגודה ישבו כבר לפני יותר מחצי שנה לתכנן ולארגן, לסכם ולערוך, וכבר תוכנן אירוע שעוד לא ידענו כמותו במסגרת האגודה.

אך רבות מחשבות בלב איש, ועצת ה' היא לבדה תקום. בימים אלו כל אחד נמצא בביתו, וימים אלו אין כמוהם להחדיר לבני הבית את ההיסטוריה האמיתית, את הקשר הנצחי שלנו לארץ ישראל. את דברי קדשם של גדולי ישראל בכל הדורות, על דרכי הגאולה.

בגליון זה תמצאו דיונים מרתקים על מהות האגודה, לצד תמונות מתחנות האגודה השונות, ועוד חומרים רבים וטובים במגוון נושאים הקשורים לארץ ישראל ויסודות האגודה. אנו חושפים בפניכם את "מגילת היסוד" של האגודה, אשר נכתבה בידי ראשי ומיסדי האגודה, ובה מבוארים היסודות והעקרונות אשר מנחים אותנו בכל פעולותינו.

במקום הועידה שבה אנו מתכנסים בכל שנה להודות לה' על ניסי מלחמת ששת הימים, הבאנו בזאת זווית מיוחדת של בחור מישיבת 'חברון', שחווה את האירועים על בשרו, והוא מספר לנו על חויותיו ותחושותיו בימים ההם.

בהזדמנות זו אנו מודים לכלל פעילי האגודה, אשר משקיעים רבות ונצורות למען עמנו וארצינו, ובראשם ידידנו הרב יהודה אפשטיין מראשי האגודה, ומי שעמל בכל חודש על עריכת העלון בטוב טעם. אחד החידושים שיש בגליון זה, הוא הופעתם של רבים מחברי האגודה, בשמותיהם האמיתיים ובתמונותיהם.

בתמונות שבגליון זה תוכלו להבחין, כי אגודתנו אינה קבוצה קטנה של אנשים עלומי שם. האגודה מאחדת עשרות רבות של אברכים ובחורי ישיבות מכלל המגזרים, אשר באים בכל שנה לועידה, ומשתתפים בשלל הפעילויות של האגודה.

אנו קוראים בזאת לכל מי שדברינו נוגעים בליבו, הצטרפו אלינו! בואו לעזרת ה' בגיבורים, הפיצו את דברינו בקרב מכריכם, ויידעו כל איש מישראל, כי ע"מ לדרוש לציון אין צורך להתפשר על החרדיות, כדי לקרוא מאמרים בשבח ארץ ישראל אין צורך לרעות בשדות זרים. רבותינו בכל הדורות איוו לדרוש לציון, ואנו ממשיכים בדכיהם ללא חת וללא מורא. יחד נחזיר את העטרה ליושנה!

כתיבת תגובה